Get Bored, Son…

I’ve changed a lot since I first started doing all of this. Playing, writing about what I’ve played, forming opinions about shit. I’m sure for the most part I’m pretty similar, maybe I’m just better at justifying my behavior nowadays. I switch games so frequently nowadays, which I’m sure I did back in the day too, but now I feel like I have actual reasons, even though I usually start playing with the intent of “getting far” or “going deep”.

For instance, I was recently diving deep into Uthgard, the classic DAoC server. I mainly did this because while I work I like to watch something on monitor 2, usually it is someone on Twitch or a movie or TV show. I noticed that a guy I follow on Twitch was playing Uthgard and he’s European so he would already be going by the time I started working. So I would watch until I felt too tempted to play, then grind out my work for the day, continue the vod of the stream where I left off and grind it up in DAoC. But then the streamer stopped streaming and I stopped playing. The streamer not streaming definitely helped but I was also kind of feeling the friction. Oldschool DAoC is pretty rough, especially if you don’t like grouping with people, and have chosen to play as a stealther class to remedy the lack of grouping. I wanted it to be a game I could dabble in a bit daily and when I got tired of it I’d work on GameMaker. But I haven’t really felt the pull since the streamer stopped streaming.

Now I believe in the past I would’ve felt like a bit of a failure due to not actually “going deep” in the game. But nowadays as a big boy I can say, hey, it isn’t on me, the streamer stopped, I wanted to keep going and I can only watch The 13th Warrior and Clive Owen as Arthur so many times. I was really left with no choice but to stop playing, if you think about it, lol. So I guess that is how my mind works now.

Rogue One came out Friday and boy did I have a big Star Wars weekend. I returned to SWGEmu while watching all of the Star Wars movies on loop (starting with Rogue One as I hadn’t seen it yet cus fuck movie theaters) and I did that practically all weekend long. It felt pretty good, but now it is Monday, will I continue after work today? I don’t know what the hell else I’m gonna do, I could finally play some Playerunknown’s Battlegrounds that I bought when it came out and haven’t even tried yet (but then I’d have to use headphones so I could hear people creep up on me if that ever happens, insert other excuses here).

My plan in SWGEmu, at the moment (cus I have a ton of toons who represent tons of unfinished plans), is to make a Krayt killing dude. I got Master Teras Kasi which I then learned was pretty much pointless unless I also get Master Commando, which I managed to unlock Novice yesterday. So today would be grinding Heavy Weapon Experience to try and get my Flamethrower tree maxed out so I could buy a good Flamethrower and switch from Launcher Pistol. Then it would be more grinding. Once I am Master Commando though? Well I’d probably search the forums for more info on how to become a Krayt killer, I assume that would be buying multiple weapons that are competently crafted.

IIRC a lot of the higher end mobs in that game you have trouble damaging. So what you have to do is dot/disease/wound them, as that increases their Battle Fatigue, and once that is high enough their resistances begin to fall from 100%. So you just have to stand there a long time waiting for that to happen while somehow not dying, I think? Oh and the best way to do that is to buy really expensive weapons with thousands of charges of certain types of procs on them, the procs being the dot, disease stuff you need. So I may need to grind some credits too.

But Bonedead, what do you get out of killing these Krayts you’re talking about? Well, sometimes they will drop Krayt Tissues. Sometimes those tissues don’t suck. When that happens you can sell them for money. This is the point where I remind myself that you can view anything in any game as a pointless waste of time, but the important thing is how you feel while doing it. They’re games, they’re supposed to be fun, if you’re not having fun then you’re doing it wrong. So why would I want to dedicate all this time to getting to a point where I can maybe make more money than I already can? Especially considering I have over a million credits (not a lot) on my other characters already? Well, I don’t really know. But maybe if I have more, things will begin to make more sense. I’ve already got like 6 decorative shisha’s in my bank that I’m saving for my house, that I haven’t bought yet. Gonna have a big weed smokin room, for some reason. So maybe that will be my goal, to build a big weed smokin house or some shit.

I think there was a purpose to this post at one point but I’ve lost it. I’m waiting for Bannerlord. I also stopped working in GameMaker. Mainly because, sure it is helping me understand how coding works, but, it is it’s own language. Plus since I’m the art guy, 2D perspectives are fuckin hard. So I downloaded Unity and have started going through some of the newb tutorials. It is definitely daunting as shit, but Unity uses actual languages (like C#) so maybe it could be more useful to me. It is definitely rough going but when I see the finished products it just inspires me to keep going, because even if it is a crappy 3D looking thing, to me it looks better than a 2D thing. What I’ve been doing recently is trying to make a shitty character in Blender and attaching bones inside his framework and hopefully figuring out how to make it fucking walk someday. Tis a much bigger can of shit but it still tastes good.

Advertisements

So effing bored!

I lost it with Anarchy Online. I wanted to play it and get big and shit and see what the game has at higher levels, but, nope. I just couldn’t make myself do it anymore for some reason. Don’t know why, don’t really care why.

The game I’ve been most active with is Tribes: Ascend, which is pretty fun imo, having never played previous Tribes games. I’m usually a Juggernaught who sits on the flag.

I’ve tried a few other MMOs to bide my time. First it was DAoC which I uninstalled later that day. Then I went to Fallen Earth, which I’ve yet to uninstall since I regretted uninstalling DAoC the next day. After Fallen Earth (via some new thing I’ve never heard of) I downloaded Knight Online which was an old f2p asian as shit MMO I dabbled in a bit. I installed Knight Online and opened it once but when it started patching, I closed it.

Tuesday night I decided I should download LOTRO and gave it a slight whirl on my day off, yesterday. Got a Hobbit Ranger to like level 3 and gtfo of that shit. I wanted to fight people and in a game other than Tribes.

Downloaded DAoC again! Started out making a Lurikeen Nightshade which quickly turned into a character I wasn’t going to play anymore. I switched over to Albion due to Midgard and Hibernia having more relics than Albion and from what I saw in the low level battlegrounds, they had more low level players pvping too. So I rolled Alb for plenty of targets to fight.

To be precise, I rolled a Highlander Minstrel (Thrust). I did this because I know that Minstrel gets DDs via Instruments/Music and that the Thrust line they get has some powerful bleed effects tied into the styles. Spammable bleed effects, mind you, so it is pretty much like having a damage add buff.

I didn’t really run into many people to fight, harumph. However, I did manage a few kills on some Hibs and 2 gray Mids (which I think was played by 1 gray mid). The Hib fight was definitely cool. There was a team of 2 albs and another of one or two (no idea) at the Scrags spot where I was. The Hibs rolled in beatin people up. I fought a small lurikeen for a little bit before kinda kiting him/getting him to leave me alone. When he turned around I just watched for a second before deciding to go back into the fray and stab some bitches.

I was able to take down all but a lurikeen vampiir (op as shit zomg) who was 2 levels above me. I kited him away a bit and he attacked the “afk” minotaur. The minotaur became un-afk and started putting a good dent into the vampiirs health, so I turned around and helped finish him off. There must have been 5 or so Hibs against 5 or so Albs and the last 2 standing were me and a minotaur. Not just any minotaur, but the same minotaur I’d leveled next to the whole morning, from tutorial zone to low level bgs. It was kinda cool.

I’ve been tempted to return to the ol SWGEmu since they’ve begun Alpha testing the OR code. Almost there! I’m just afraid it will be lacking too much for me still, or that it wont be and I’ll love it and then it’ll get wiped for some reason that my little monkey brain wont be able to accept.

Anyways, prepurchased GW2 so I can BWE next weekend wuuuuut. May give the TERA beta a whirl this weekend but, maybe not.

That is it bitches! Bai2u

Ramble On

Lord I was born a ramblin maaaaaan! Tryin to make a livin and doin the best I caaaaan!
(my favorite part is when he says doin, but I’ve said that before here I’m perdy sure)

So, what the hell am I here to grace you with today, you may be asking yourself. Well, I will tell you. (I love typing that shit for some reason)

I am fucking bored as shit right now. So bored, in fact, that I am writing a blog post about how bored I am in an attempt to become less or even un-bored. It is kind of working, but only kinda.

“Kinda is not a misspelled word,” said Google Chrome’s Spell Checker. “however, tryin, livin, and doin, are misspelled words.”

KINDA = KIND + OF
DOIN = DOING

DO YOU KIND OF GET WHAT I’M DOING?
DO YOU KINDA GET WHAT I’M DOIN?

I had an idea the other day. I wanted to make a website called either OldSchoolGold or GoldSchool. I wanted to scour the internets for all of the old original funnies and compile them all in one place that isn’t diluted by the stupid that is today. Who remembers a big black guy named ben? Step away from the car, motherfucker! Yeah, I dare you to try and find the original (that is if you remember what it looked like). Did you notice how some douches remade it? Yeah, pretty cool huh? There was a time when it seemed like one animator was making all the good videos. The reason for this was because the only thing the amateur had was Flash! Macromedia Flash, by the way, fuck Adobe in their stupid asses. Remember when you needed Shockwave? Those were the days huh.

Your daughter come on my property and she kick muh dog.

The prank phone call where the pranker starts off by yelling at the prankee for stealing his newspaper. Man I love that one. YOU WANT TUBBLE?!

I remember when ytmnd only had one fucking thing on it, that being Sean Connery’s face tiled, yes my friends I speak of the good old days.

Well I’m tired of talking about that. I was bore free for a little bit there but here I am, back to bored. I wonder if I’m actually going to play a game tonight. Isn’t it weird how that works? I wanted a house in UO so bad and now what? I don’t fucking care at all. I just paid a month and don’t care enough to log in. WTF is that shit?

ATitD (lol a tit-d, get it, like a tittie, except more stupid) is a little meh, king of the meh factor fo sho! I became a citizen. I made a house for myself? I can walk through the walls and cannot see myself inside of it. So I guess I can learn more Architecture stuff or something. Or just pursue every possible facet? Is that the point of the game? What is the point of the game? I don’t think I’ve ever really known.

So, what am I gonna do today? Do I play UO and farm poop and try and get another Troll Slayer or better yet, Repond Slayer weapon? I sure wish I didn’t lose my Troll Slayer to that fucking Titan asshole sonofabitch.

Anyway, days over and I’m going home. I stopped typing a couple hours ago before I lost myself in Digg.

GG

Aaaaand I’m bored

Right on time!

I am tired of Diablo 2, shocking, I know. I hate when you play a game long enough to begin questioning it. What am I gonna do today? Well I can play this guy and find items, this guy and find items, or this guy and find items…. So I have found myself playing CS and CS:S again, getting in some of that bang bang boom and such. Little bit of boom bam bing.

I just got back from a vacation to North Carolina to see my mom. The drive took quite a bit out of me but it’s always cool to look at the distance you traveled on a map and compare it to a globe or something. One day I’m on a big ass mountain covered in snow and the next I’m in Florida sweating. I saw about 30 elk at once which was pretty neat. They all had tracking collars and shit due to being reintroduced to the Great Smokey Mountain National Park in 2001. There were 50 of them then and now there are around 125. There was a park ranger talking to people about them with props and shit. She said: “They also eat a lot of insects, which is why there are insects in *reaches for a container* this poop *moves poop around with finger*.” I wasn’t kidding about the shit, you see.

I watched some old VHS tapes at my moms and Return of the Jedi was on one of them. I’ve since been fiending for some Star Wars action of some sort. I don’t know if I can bring myself to play SWG again, in fact I think I can’t. I’m just going to have to wait for the new one and it better feel like the Star Wars universe, because SWG gave me that feeling all the time, and if SWG can do it then these new school motherfuckers should be able to.

DAoC can no longer be played, it’s done, and I’m going to miss it. Warhammer pops into my mind from time to time but I should know it is a pretty hollow feeling game, so I doubt I’ll play that again. EQ2 never rubbed me the right way, so I’m done with that. Anarchy Online is ancient and Diablo 2-esque in that you’re just leveling and looking for items in an old ass game. There just doesn’t seem to be very much to choose from.

The game I’m most leaning toward is AoC because I’ve still never played it. I’m a bit worried about the directional swinging shit but I’m a big boy and should be able to figure it out. There is also Aion but I think I’m going to give that game a bit of time as well before playing it, I’ve always known that it’s a good idea to do that but I’ve not really done it.

That’s about all I’ve got for you, wieners and biscuits and stuff!

Ugh, not this again!

Yep, this post’s name is the same as that little tagline doohickey at the top of the page. But, it isn’t because of the tagline, it is because I am not playing Darkfall.

So since I’m not playing Darkfall, I’ve got to be playing something, right? I mean, how the hell am I supposed to pass the time after work without playing some sort of MMO?

Since I need to spend more time off the computer (even though it doesn’t even seem like it’s fucking working) I decided I would play some Diablo 2 in single player mode. I wanted to relive one of my first class builds and rolled a Paladin. I intended on speccing into Concentration and Blessed Hammer, which are received at level 18.

As I said last time I was level 17. Well, I hit 18 recently and got both of the skills needed to live out my Diablo 2 dream. After using it a bit and leveling a couple more times, I began to realize that this build sucks. See, the problem with Blessed Hammer is that if the spiraling hammer hits a wall, it fucking stops existing. Why would this be a problem? Oh I don’t know, Maggot Lair in Act 2, anyone? Every small quarters place in the game, maybe?

Indeed I did not think it through.

Which brings me to the title of this post and tag line of this blog.

I’ve started another DAoC free trial. I decided I would play Albion this time ’round and have chosen a Wind specced Theurgist (oh hells yeah). I’m already level 6 and I just started last night. I’ve pretty much done everything I usually do in the Tutorial Zone (get a full suit of armor) and I believe I will be heading back to the main land today when I play.

What makes me sad is that I will probably end up either farming mobs in BGs, running Task Dungeons, or some other new fangled way to level extremely quickly. My best memories are of farming those fuckin Tomte and the Drakes near Nisse’s. So that is what I would like to try and achieve.

Now I know I can’t go into Midgard and go to Nisse’s but I can find the lowest level Albion dungeon and WTF rape that shit for breakfast. Then again, casters suck in close quarters (dungeon) combat. I guess the worst part is that it is a game where you care about phat lewts but the best phats for low levels isn’t even dropped but bought off an NPC. Sure I’ve got to go into Catacombs and dungeon dive a bit farming aurulite, which could be considered as dropped, but let’s face it, I’m buying it from an NPC.

Now I could go full on rebel and boycot aurulite armor, only wearing phat lewts dropped by mobs in the classic (or even SI, or even Catacombs!) lands, which may be something I try, but if I decide to PvP after that I’ll probably get raped.

Quite the conundrum!

But is it even going to be worth it? I know I can make it to max level before the 2 week trial is up, I’ve done it before, but I won’t be able to do anything Labyrinth of the Minotaur, I won’t be geared at all for any kind of RvR, and I won’t have any Champion Levels/Abilities from Darkness Rising. So am I just making a BG warrior? Am I just trying to relive my past of farming mobs instead of questing to level? Am I even going to enjoy myself?

I don’t know.

But I do know that a few other games are looking like mighty fine choices as well, it’s just too bad I’ve already played them all.

So if I make it beyond Thidranki in DAoC my lineup of games I’d like to play next looks like this: (In no particular order)

SWG
EQ2
WoW
LotRO
AO (That’s Anarchy Online, not Atlantica or whatever)
GW

I could throw WAR on there if I didn’t play it so recently and you may as well consider SWG as the game that I’m going to be playing last (for the same reason).

Anarchy Online almost always gives me a feeling of shitty everytime I start playing it. I like being able to /random me some missions, especially with that program that scans them all for phat lewts you want to acquire, but I could see myself getting burned out quickly. But hey, it is free and I already have a level 30-40 something Martial Artist (I think) so why not just have as much fun with it as I can for a few.

EQ2 gives me similar feelings to AO, mainly because the Commonlands are so hard to get the fuck out of. I’ve got at least 2 toons near the top of that level range and once I get there it just sucks ass. Die to 3 mobs die to 2 mobs die to mobs mobs, soloing isn’t allowed here! I know that isn’t really true, but it is close. Plus the PvP server is ridiculous, I’m not even going into how lame it is to have a twinked out commonlands bitch (especially when you have much higher level toons to play, you fuckhead).

GW would probably suck pretty quickly. I don’t have any of the expansions and I don’t want them either. My PvP toon is an Elementalist (right?) / Scout (Ranger?). I am set up to do uber fire spells with lots of AE, lots of DMG, and lots of knockdown. When I get in trouble, my Ranger skills save my butt. There was a time when I could really kick some ass from a distance and then when they get close to me they’re pretty much asking to die. Ahh, the good times. Probably not going to play.

Of the games I’ve gone more in depth on so far, I plan on playing zero of them long term. Which probably means I won’t even bother.

You can go ahead and include LotRO in the list of games I will not be playing long term/probably at all. I got to 15 on a Minstrel and while the screaming thing was pretty cool, I don’t like being forced to group. (Well, unless it is Darkfall)

WoW I honestly could see myself sticking with for at least a month (a month used to be my limit but with my last SWG stint lasting 2 months, I may have evolved) if not more, and it really hurts me to say that. However, I am only level 56, so it isn’t like I’ve been there done that yet. Shit, I don’t even have TBC yet. What!

I bet some are wondering, what about EVE? Haha, no no no thank you. I did that for a little bit and that’s about all I’m doing with it. I hate being forced into grouping when I feel retarded. I want to feel good about my skills before I am forced to group. With Darkfall, I was pretty sure I was a leet mofugga from the get go, which made it much easier to group. Plus my guild was a bunch of drunks with mandatory chuggings on vent.

I do miss my guild.

Fuck Diablo 2, srsly.
Fuck CoH/CoV, cereally.
Fuck EQ1, UO, AO, EQ2, LotRO, and GW, indeffinitely.

The pool sure is getting smaller. I keep making my rounds in the MMO worlds and keep chucking more to the weeds each time.

I feel like I am forgetting about some game that I have toons in and I enjoy playing, but I’m pretty sure that isn’t true. It sure is depressing though!

DAoC, WoW, WAR, SWG, UGH! Not this again!

Jaded and Bored: The Average MMO Player

Levels, gear, grind, downtime, orcs, elves, humans, gnomes, dwarfs, dungeons, instancing, raiding, lotto, dkp, guilds, groups, mobs, con, ding, gratz!

I don’t even know why I care about this shit anymore. I mean, don’t get me wrong, please, I love wasting my time on these games. Well, for a month tops, then I switch to another and don’t reach max level.

I recently reactivated my Vanguard account, I have a 14 Bard which is apparently one of the best PvP classes in the game. I’m on the Free For All PvP server, so this is important to me. This game is just so poor in some areas that it fucking saddens me.

Most games have set paths for you to advance through via quests and cities. Vanguard does as well, however, their calculations are a bit off. My main problem with my toons in VG is that around level 10 the leveling gets noticeably slower. Mainly this is due to my lack of grouping, I’m a soloist, big whoop wanna fight about it? The problem with VG is that around level 9-10 you are near your first dungeon which means Group quests. If you skip these group quests (most impossible to solo) and proceed to the next town, you will find it almost equally difficult to complete the regular quests. Why? My theory is that during the testing there were people around in the low level areas to group with, so the majority of players were able to complete those quests. Whereas now, in the state of death that the game is currently in, I’m lucky if I even see another player, more so if they’re within 5 levels of myself.

It’s sad, really. If you played in the open beta and didn’t cry about the bugs and lag, then you know what I’m talking about. The game was fucking fun and exciting. Here you are sitting around in town trying to figure out what the fuck is even going on and then SHIT, some dudes wailing on you out of nowhere! It was fucking exciting, like UO once was. I can only hope to reach max level and participate in the endgame PvP, but I have quite a few hurdles in my way, and the closest is the biggest.

I haven’t been gaming nearly as much as I’d like to recently, I don’t know wtfs up with me. I get home and end up spending time with my girlfriend instead of ignoring her and playing games. It’s pretty fucking stupid. Oh wells, maybe I’ll just try extra hard today.

ANNOUNCEMENT!!!!!

I don’t have work Monday or Tuesday (really? How’d you get Tuesday off? lulz) so this motherfucking weekend I’m going fucking hardcore balls out fucking internet mode. That means tons of fucking gaming, tons of fucking cussing, and tons of fucking blogging (that’s the plan anyway). I know you’re excited, it’s okay, I am too.

On a side note I feel really gdamn blessed. If you head over to Plaguelands and click the “Click to Inspect” button near the top right, you’ll see my name linked to this blog under the word “Servitors”. How fucking amazing is that? I’m fucking nobody and that asshole linked me, it really is a thing of beauty and awesomeness. <3s to my Krone(y)s

WE’RE NOT WORTHY
WE’RE NOT WORTHY